Velkou revolucí ve službách bylo zavedení online rezervačních systémů. Na vývoj služeb má značný vliv vývoj technologií, především tedy internetu. Jeho masivní využívání způsobilo potřebu zákazníku mít možnost z pohodlí domova vytvořit rezervaci například na lístky do kina, rezervaci stolu v restauraci či rezervace pokoje v hotelu. Se stále se zlepšujícími technologiemi mají zákazníci také větší nároky na služby. Chtějí mít vše dostupné a rychlé, svět je totiž hektický, a tak není čas vše obíhat osobně.
Velmi využívaný je rezervační systém právě v ubytovacích a stravovacích službách. Pomocí několika málo kliknutí si můžete zarezervovat svůj pokoj pro potřebný počet osob, s potřebnými náležitostmi a dokonce i máte možnost zaplatit předem.
Pro sportovní aktivity se však online rezervační systém taky velmi vyvinul. Pokud se chcete například zapsat na hodiny jógy nebo pilates, může tomu tak udělat prostřednictvím rezervace, přesměrované z internetových stránek daného studia či fitness centra. V daném systému dostanete všechny potřebné informace, kdy se daná služba koná, kde a například kolik také stojí.
Online rezervační systém nemá výhody pouze pro zákazníky, ale také pro jeho vlastníky. Velmi přehledně si může vést počet přihlášených osob, bez větších nákladů s potřebnou kontrolou. Komunikace se zákazníkem je poté o mnohem snazší.
Dané studio si může vytvořit svůj vlastní rezervační systém, ale je k tomu potřeba znalost informačních technologií, aby vše klapalo, tak jak má. Dalším řešením, poměrně pohodlnějším, je využití systému online rezervací, který nám spravuje některá firma. Například se jedná o online rezervační systém Fitness-rezervace. Pod takovou firmou bývají poté více lidí z oboru, například fitness centra nebo jógová studia. Za nějaký ten poplatek, vám ubude jedna starost navíc. Nemusíte se starat o jeho provoz, jen obdržíte jednotlivá potřebná čísla. Rezervační systém může být přímo napojen na vaši webovou stránku.